Rubore in vespere .... pulchra nocte .... rubore in mane .... pluviae de caelo ...

onsdag 18 april 2012

From the kitchen: Nothing is burnt ...... yet.

Jaha.. det har varit lite tomt på min blogg ett par dagar.. jo jag vet.. men jag har ägnat intresset till att läsa, och efter som jag lider av dyslexi så läser jag väldigt långsamt, men det är en bra träning för mig så jag både läser och (försöker) skriva så mycket som möjligt.
Denna gång har jag läst " Vinden Bär Hem" av Signelia Häggblom, jag tyckte den var mycket bra och kan rekommendera den, det är en bra beskrivning om hur livet kunde ha varit på 1700- talet i Eckerö.

Hon har även skrivit bökerna "I skuggan av kastelholm" och "När bergen blommar" som jag också tyckte om.

I övrigt så "seglar" ( för maskin) vi på, har varit till Hangö och St:Petersburg sedan jag sist skrev på min blogg och vi kommer till Bremerhaven i dag, Skall ta en promenad iland om vädret tillåter.
Här är gårdagens och dagens kaffebröd....Hembakt förstås..

Det händer inte så mycket ombord utan allt "knallar" på i sin lilla takt, det är Frukost, Lunch, Middag, och  så bakar man lite mellan varven....
Har under den senaste tiden följt med nyheterna om Balmoral och dess kryssning i Titanics kölvatten, och ombord på Balmoral så avslutade Kapten Bamberg sitt tal med, From the Bridge: All is well!
Så jag avslutar denna skrivning med: From the kitchen: Nothing is burnt .... yet.

Och vårt dagliga bröd..... eller hur e det de står i skriften...


2 kommentarer:

  1. Med hänvisning till din kommentar om dyslexi och ditt läsande och skrivande vill jag bara framföra att du gör det utomordentligt bra.Basta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Ricko.. men du vet det finns rättstavningsprogram i datorn och svensk akademins ordlista är en flitigt använd länk ...

      Radera