Rubore in vespere .... pulchra nocte .... rubore in mane .... pluviae de caelo ...

lördag 17 mars 2012

Spikat i holken i lördags....

Jo.. i dag så var jag till "brädgården" på kobben för att införskaffa lite material till den fortsatta renoveringen av farstun,
när jag nu stod där och såg virkeshögarna så slog det mig att vid senaste rundvandringen på "backan" så konstaterades att det börjar bli dags att renovera fågelholkarna...... och när man nu har så svårt att hålla truten och måste berätta allt som man tänker så kom det ett svar ifrån "brädgårdsägaren" :
-jo nå, vi delar, om du spikar så består jag virke och så delar vi på holkarna.
jo jag tackar......
- nog kan jag spika om du vill nå....
sagt och gjort, det lastades på lite extra virke och så bar det iväg hem...
... och så e de ju så att ha man sagt någo så håller man de...

så....

 först så sågades alla bitar till...

 så var stommen gjord.....
 så var de nästan klart... 5 till "brädgårdsägaren" och resten åt mig....
....och några blev adressgivna med det samma... nu är det bara uppsättningen kvar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar