Rubore in vespere .... pulchra nocte .... rubore in mane .... pluviae de caelo ...

torsdag 8 mars 2012

Månsken och Vargars yl...

Om någon skulle erbjuda sig att ta ner månen så skulle jag kunna betala ganska bra, de e samma fan varenda gång de e fullmåne, det spelar ingen roll var man är i världen, två dagar före och två dagar efter fullmåne så slår man upp sina sömnspruckna blå (rödsprängda) mellan klockan tio i till tio över fem på morgon och sen e de ta mig tusan stop till å få mera sömn,
...och vad det beror på så strider dom "lärda" om, men enligt en del forskare så beror det på "tomt huvud"? Men de vill jag inte riktigt hålla med om, nog kan jag såsom andra ha "lite" fel men inte bekänner jag allt så där bara. Nåja...Så istället för att ligga och vrida sig i sängen som en daggmask på en torr berghäll så steg jag upp och läste dagstidningen, (vilket är en fruktansvärd lyx som man har i huvudstadsregionen)... man kunde i dagens tidning läsa om iakttagelser av varg igen på Åland, snart är det väl så att får man inte sova för fullmånen så ligger man vaken för vargars yl istället... I alla fall så är snart stadsresan avklarad dock utan att tidigare omskrivna och förutspådda "korvinköp" verkställdes, denna gång så hämtades en släpkärra fullastad med ved ifrån Tellholm, kan kanske verkar konstigt att släpa ved ifrån Hammarland till Kökar men varför inte ta tillvara det som är färdigt hugget och annars skulle "fösas" i hög och eldas åt kråkorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar