Rubore in vespere .... pulchra nocte .... rubore in mane .... pluviae de caelo ...

torsdag 8 mars 2012

Man blir så himåger….

Det heter att ”När katten är borta dansar råttorna på bordet” och så kan man säga att det är på Trångsunds just nu för sambon är i staden på jobb och jag och kattorna är ensamma hemma i huset, vilket också betyder att jag får koka och diska själv samt även välja maträtt, och eftersom jag fick en abborre och några mörtar i tisdags som jag såg till att rensades och saltades direkt vid fångsten, så nu var det dags att avnjuta dessa delikatessen: kokt abborre, mörtrom med löksås och potatis, och det bästa av allt är ju att när man är ensam så kan man njuta ”lite” extra mycket, för som alla vet så blir man lite ”himåger” av att äta fisk, så i sambons frånvaro så tog jag och frassen oss en middagstupplur som sträckte sig nästan tio minuter på ”lilla” visaren. Men det anser jag mig vara värd, sambon kan kanske vara av en annan åsikt men det får vi väl ta vid ett senare tillfälle…
bilden är från en tidigare vilopaus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar