Rubore in vespere .... pulchra nocte .... rubore in mane .... pluviae de caelo ...

onsdag 22 augusti 2012

Bräder å färg...

Under våren och sommaren så har min kära sambo och jag diskuterat utseendet på stugan, vi har båda tyckt att den har sett lite ”plastig” ut, så i juli månad beslöt vi att uppsöka brädgården och inhandla lite brädor, efter lite arbete med virket och färg så har den faktiskt fått ett helt annat utseende så nu är det bara lite "fix" med att sätta glas och panel på dörren till så är altanen klar. Sedan så blir det gaveln som skall få sig en "ansiktsupplyftning"...


I början av ledigheten såg det ut så här...

... och så här när det var dags att fara på jobb...

... om jag får säga det själv så blev det en ganska fin "groggveranda"...

... med en strålande utsikt... där det skall njutas när jag kommer hem...
...och när jag höll på och bar upp virket till stugan så kom det en segelbåt runt udden, det var en resenär som kom långväga ifrån... så de skriver jag om nästa gång...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar