Rubore in vespere .... pulchra nocte .... rubore in mane .... pluviae de caelo ...

söndag 8 januari 2012

För dumt huvud.......

Efter lördagens bastubadet satte jag mig ned och avnjöt en god cognac, samtalet med min kära sambo kom in på ämnet "färdigställandet av verandabygge", vi diskuterade om det skulle bli tapeter, väv eller bara målade ytor i verandan, vi fastnade för väv, och just då konstaterade jag att alla verktyg som behövs vid tapesering eller väv uppsättning så är ute på stuga.... och vi drog upp båtarna i går....

Nåja efter intagandet av söndagens frukost så beslöts det att lilla snurrebåten " Anna-Lisa" skulle sjösättas och en färd ut till stugan skulle göras,
Något ressällskap skulle jag då inte få så jag skulle få mönstra som maskinkunnig kockjungman själv på resan.


Sjösättningen tog bara tio minuter, och efter att det var bunkrat så bar det av, lite svag ostlig vind med solsken var utlovat så fint väder skulle det bli på resan.
Men det är den årstiden nu så det blev nog kallt att sitta och köra ändå.
Väl ute på stugan så kunde jag konstatera att det varken fanns några verktyg eller tapet/väv lim kvar, efter ett samtal till min kära (som rusade ut i garaget) och konstaterade att: - du ha nog tagit hem de där tidigare i höstas...
så var det bara att vända hem igen,


Nu är båten uppdragen för andra gången i höst/vinter, men de e bara att konstatera att dom "gamla" har nog rätt när dom sa att: - för dumt huve får kroppen lida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar